lkdressyr.blogg.se

"Some horses will test you, some will teach you, and some will bring out the best in You."

Ridsporten

Kategori: Allmänt

Ridspoten är verkligen ingen enkel sport. Jag valde ridspoten för att jag ville utvecklas. Jag vill kämpa & aldrig ge upp. Jag skulle lika gärna kunna valt basket eller fotboll. Men de var något som fastnade jag tror de va för att de är helt fantastiskt att se en  människa på 50 kg kunna få 500kg häst att dansa mellan ryttarens hjälper. Men även fast de ser så lätt ut så är de blod svett & tårar varje vecka. Men de är det jag gillar att alltid få nya utmaningar. Ena veckan vinner man en tävling och veckan efter ramlar man av. 
Jag är inte en sån människa som tror man kan kasta problemen bakom sig. Utan jag får hellre ångest och löser de. Ett problem är för att lösas inte att kastas bort. Jag åker till stallet 5/6 dagar i veckan. De tar 1,5 h för mig. Men jag brinner för de och jag vill visa upp min bästakompis på tävling. Jag tror inte de handlar på vem som är ute på mest tävlingar utan de handlar om förtroende. Mellan ryttare & häst. Pussa på era hästar lite exktra idag och tänkt vad mycke dem ger er. 



Kommentera inlägget här: